Selasa, 28 Disember 2010

HARI KEDUA DI KOTA JAKARTA

Alhamdulillah akhirnya sampai juga aku dan keluarga ke Kota Jakarta...Padat,panas dan macet gilerrrr itulah gambaran yang dapat aku gambarkan suasana disana...beda sungguh ya dengan Kota Bandung yang sejuk,nyaman dan enggak macet hahaha...



Sarapan pagi selama 5 Hari 4 Malam di Hotel Penginapan kami iaitu Karang Setra Spa & Suite..Nyaman sekali duk dihotel ni ialah dikelilingi tasik kooo siap ada angsa dan itik putih yang chumel ;) Kalau sesiapa nak duk Chalet pun boleh, kiranya betul-betul berhadapan tasik...Menu sarapan pagi memang kasi aku naik badanlah weiiii..apa tidaknya nasi goreng, sosej, kentang, bubur nasi, soto padang, buah-buahan, kuih mueh dan telur omlet fuhh telur nilah yang aku tak tinggal kalau datang Indonesia mesti cari ooooo hehehe..Kak zana, Kak Sue & sesiapa yang nak g Indonesia mesti cuba tau telur omlet ni terangkat ooooo...Nurul siapa tanya lagi apa yang dimasuk dalam telur tu hahaha..



Nasib baik 2 bulan sebelum aku kesana, aku dah diet seimbang sebab aku tahu punya makanan Indonesia sangat superrrrr best dan aku tak akan menolaknya...rugi oo kalau aku tak makan, bukan senang tau nak makan masakan sini..walaupun dekat Kg Baru berlambak ada jual masakan Indonesia tapi tak sama dengan yang betul-betul asli hehehe...



Ok lepas sarapan pagi,  tanpa membuang masa kami semua terus bertolak ke Jakarta menaiki bus. Perjalanan ke  Jakarta mengambil masa 2 jam 45 minit...



Sangat terhibur semasa dalam perjalanan ini,  ialah ada aje lawak jenaka yang kami dapat sepanjang perjalanan hehehe adoiii teringat kenangan tersebut..



Berhenti rehat untuk seketika di R&R menuju ke Jakarta..sini pun hentian rehat & highway macam negara kita tau, lagi bersimpang siul jalannya sampai pening aku dibuatnya hahaha..nampak tak air yang aku pegang tu??? itulah teh botol perisa ribena kegemaranku..selain tu ada jugak perisa strawberry.



Inilah penjaga kedai air teh botol tu hahahaha..acah ajelah ini patung apa nama tah..cak pong..cak pong..



Banyak giler kot tol yang ada sepanjang highway menuju ke Jakarta ni...ada satu tu baru jalan tak sampai 10 minit dah kene tol balik herrrmmmm pokai kalau macam ni ;) Fuhhhhh macet gilerrrrr dah pulak tu lepas tol tu ada lagi 1 tol yang menanti sebaik sahaja keluar aje dari tol ni pelik bukan?? mahu tak jem ;(



Yahooooo inilah lambang kita sudah sampai KOTA JAKARTA dabedabeduuuuuu...shopping time !!!



Cantik kan dengan air pancutnya dan dikelilingi bangunan-bangunan pencakar langit..tapi suhu panasnya time ni kalah Malaysia hehe.



Touch-up dulu sebelum pergi belanja ya ibu..ibu..bapak..bapak..



Inilah bukti kami semua sudah jejak Tanah Abang di Jakarta hehehe..Oh ye kalau ke Tanah Abang contohnya termasuk pintu yang hanya menjual  barang-barang belian secara borong jangan susah hati sebab korang boleh membeli secara sikit-sikit juga dengan melintas ke bangunan sebelahnya yang sama colour melalui jejantas yang disediakan dan terus naik ke lantai 6. Dekat sini FLOOR dipanggil lantai ye. kalau tak jumpa juga boleh pergi ke kaunter pertanyaan dan segala yang pertanyaan akan dijawab dengan lemah-lembut oleh pengawai disitu..



Dekat sini banyak jugaklah aku shopping sebab murah sikitlah berbanding Bandung..mungkin semua barang dekat sini dihantar ke Bandung kot..tapi kene pandai tawar menawarlah ya semua..contohnya dia letak 100 ribu rupiah, korang tawarlah 5o ribu rupiah tapi kalau dia tak kasi blahlah dulu compem diaorang akan panggil balik hehehehe...ni aku kasi tip ni cepat tulis ya hahahaha...ingat tawar separuh harga tau..


Mama dengan shopping barang-barangnya..aku pulak apa lagi masa nilah menghabiskan wang gitu dengan barang-barang keperluanku juga dan ko tengok muka adik bongsuku itu muncung bukan main sebab papa tak belikan dia beg sekolah yang dia nak..tapi last-last dapat jugak..papa mana tahan dengan godaan Nazurah tu almaklumlah anak bongsu katakan hehehe..


Dekat sini aku banyak beli baju hehehe mana tak geram kalau sehelai dalam 15 ribu rupiah kiranya ringgit RM4.50 je...ikutkan nak borong je 1 kedai hahahah..


Lepas penat bershopping di Tanah Abang, perut semua barulah terasa lapar hehehe...




Kami makan tengahari di SELERA BUNDO..fuhhhh sodap koooo sampai licin semua lauk-pauk diatas meja yang disediakan khas untuk kami hehehe..kami sampai-sampai ajekan,  makanan memang sudah siap terhidang tunggu nak ngap aje..Inilah barisan meja untuk group kami seramai 16 orang


Lepas sudah selesai makan dan solat sesi bergambar pula dipelamin yang disediakan hahaha..inilah keluargaku tapi tak sepenuhnyalah sebab 2 orang adik ku Nadia & Khairul tak dapat join..sedihnya kalau tak lagilah meriah..


Dari kiri En Mad, En Fendi, Cik Nazurah dan Pn Sherry hehehe



Kami berdua tak kan korang tak kenal kot???


Bersama si debab iaitu adik second bongsuku dan mama mertua bersama kakaknya yang turut serta..dimana ada mamaku disitu ada mama mertuaku hahaha


Geng ladies versi atas pelamin perkahwinan rakyat Indonesia.


Inilah menara masjid tertinggi di Jakarta dan Dunia kalau tak silap...Kubah masjid diperbuat daripada emas sepenuhnya dasyatkan..jangan risau kawalannya sangat ketat ooooo untuk mengelakkan dicuri... 

Ohhh ye gambar-gambar di Mangga 2 tak banyak ambik sebab semuanya sibuk shopping tak ingat dunia..banyak benda-benda cantik dan agak mahal di Malaysia, boleh dapat disana dengan harga murah so secara tak sengaje kamera dilupakan hahaha..


Selepas penat bershopping di Mangga 2, kami terus pulang ke Bandung dan perjalanan untuk keluar dari Mangga 2 pun mengambil masa 1 jam sebab macet gilerrrr. ohh noo!! Kami ke Jakarta balik hari je bukan jauh sangat pun hehehe...apa orang kata janji sampai idok hehehe..Kami berhenti makan malam di Restoran Sederhana masakan padang fuhhh nikmat makan masakan padang...terangkat katakan hehehe...gambar masa di restoran tu pun lupa ambik sebab lapor bebenor almaklumlah dah habis shopping baru gagau cari nasi, kalau tak langsung tak ingat dan rasa lapar pun tak der kata papaku...Oklah aku akhiri cerita hari kedua di Kota Jakarta dengan gelagat mama mertuaku minum jus espokat dengan penuh perasaan yaaaa hehehe..


Dah bacakan silalah komen ya hehehe ;)

7 Orang Sayangkan Cik Nurul

skaan belanja..indonesia? ya, esok malaysia vs indon!:-p

Selasa, 28 Disember, 2010

besnya shopping kat jakarta.. lg murah fr. bandung eh?? dlu kitorang pi bandung je xpi pon jakarta..tu pon x smpat round abis kat bandung. nx time ada rezki nk pi jakarta plak lah

Selasa, 28 Disember, 2010
Tanpa Nama

BRG2 BRANDED YG JUAL KT SANA 2..ORI OR AAA BRAND SIS??

Sabtu, 07 Januari, 2012
Tanpa Nama

salam...kak nurul..dari bandung ke jakarta beapa jam...

Sabtu, 18 Februari, 2012

better shopping katner best?bandung or jakarta?

Rabu, 05 September, 2012

Dr pembacaan, tanah abang lg murah drpd pasar baru, mangga dua pla??

Rabu, 14 November, 2012
Tanpa Nama

As'kum..adik nurul ni buat program melancong ker...

Khamis, 10 Januari, 2013

Catat Ulasan

♥♥ CONTENGLAH KOMEN ANDA DISINI ♥♥

 
Copyright © DiaRy OnLiNeKu... |Designed by Whitey Mommy