Khamis, 7 Mac 2013

MAHU RAMBUT SIHAT ? JOM CREAMBATH !!!

Assalamualaikum,

Pejam celik dah bulan Mac dimana bulan Mac memang CNP akan tunggu setiap tahun hehehe. Nak tahu kenapa?? sebab bulan Mac adalah hari lahir CNP ^___^  2 hari sebelum muncul hari lahir setiap tahun, CNP mesti buat facial muka, creambath rambut, pedicure dan macam-macam lagi. Dah memang tabiat setiap kali menjelang hari lahir tiba. 

Siapa ada masalah rambut memang patut cuba, terutama muslimah bertudung walaupun kita bertudung jangan biarkan rambut kita rosak, kelemumur dan berbau hindarilah dari sekarang...serius sangat-sangat besttttt creambath ni dan yang pasti sekali cuba mesti nak lagi. Tapi buat masa ini stok sangat-sangatlah terhad ye. !!! 

Kali ini CNP ingin membuat SALE CREAMBATH...


1 paket ini boleh digunakan sekali atau 2 kali mengikut panjang dan tebal rambut.




Sering dengar istilah creambath? Sebetulnya creambath ini merupakan salah satu cara untuk merawat kealamian serta kesegaran rambut. Mungkin kamu punya rambut yang sering kelemumur,warna, pengeritingan, atau kena sinar matahari.

Efeknya, rambut menjadi kasar, kering, berminyak, rontok dan pecah-pecah. Nah buat mengatasi ini, creambath lah solusinya. Creambath adalah perawatan rambut serta kulit kepala yang menggunakan sejenis bahan kondisioner dan disertai dengan pemijatan pada kulit kepala.

Perawatan creambath hampir sama dengan pemberian masker rambut kok. Yaitu, pemberian krem khusus yang mengandung nutrisi. Krem akan masuk ke dalam pori-pori kulit kepala dan menutupi lapisan kutikula yang terbuka akibat dari pemakaian produk rambut yang salah. Bahan yang terkandung dalam krem ini sih biasanya terdiri dari asam amino, vitamin B kompleks, biotin, dan kalsium yang bermanfaat bagi nutrisi rambut.

Creambath ini jadi makin terasa manfaatnya kalau dilengkapi dengan pijatan-pijatan pada kulit kepala. Manfaatnya, kulit kepala dan akar-akar rambut jadi segar.

Selain itu, creambath juga dapat meningkatkan peredaran darah pada kepala, sehingga zat-zat makanan yang diperlukan untuk rambut dapat teresap dengan baik. Pemijatan pada kulit kepala juga perlu diperhatikan lho. Kalau berlebihan malah dapat membuat rambut rontok, serta memperparah tumbuhnya ketombe. Pemijatan kulit kepala ini juga sebaiknya sih tidak dilakukan pada saat kulit kepala sedang mengalami masalah berat.

Pemberian berbagai jenis krem perawatan rambut tidak akan membentuk kembali susunan rambut yang rusak. Untuk melengkapi perawatan sendiri di rumah bagi rambut dan kulit kepala bisa gunakan tuala yang sudah dicelupkan ke air hangat. Fungsinya untuk memberikan panas basah pada rambut. Lama pemanasan biasanya 10-15 menit.

Manfaat creambath tidak sama pada setiap rambut, semuanya tergantung pada jenis serta kondisi rambut. Agar rambut tidak mudah rusak, gunakan juga selalu shampo yang sesuai dengan jenis rambut.

Jenis Rambut Kita Apa Ya?

Masih belum mengetahui apa jenis rambutmu? Berikut sedikit petunjuk untuk menemukan jenis rambut masing-masing:

Untuk rambut normal ciri-cirinya kulit kepala terasa sehat, tidak lembab, tidak mudah kotor, bercahaya, dan mengembang. Sebaiknya, lakukan creambath secara teratur 2 minggu sekali. Creambath menggunakan Hair Energy with aloe vera akan merawat kekuatan akar rambut agar tetap sehat dan berkilau alami rambut normal dengan keharuman menyegarkan dari Aloe Vera.

Untuk rambut kering punya ciri-ciri tampak kusam tidak bercahaya, bercabang, dan warna rambut kekuning-kuningan. Untuk jenis rambut ini sebaiknya lakukan creambath 1 minggu sekali dengan krem yang mengandung lemak. Pijatan pada kulit kepala juga harus di perhatikan lho. Lakukan dengan sangat hati-hati, lebih lembut dan tidak terlalu lama. MAKARIZO Hair Energy dengan royal jelly adalah cream crambath praktis dalam bentuk sachet yang diperkaya oleh semua kebaikan royal jelly dari madu. Hair Energy dengan royal jelly ini dapat memperbaiaki rambut rusak, kering, dan kusam akibat sinar matahari, air, pemakaian alat-alat dan produk styling. Kandungan royal jelly nya menyehatkan dan menguatkan akar rambut. Memelihara kelembaban dan menjaga elastisitas rambut. Menjaga rambut agar tidak kering, pecah-pecah dan kemerahan. Rambut bebas dari ketombe.

Sedangkan rambut berminyak ciri-cirinya kerasa berminyak, mudah kotor, lengket, rambut tidak mengembang, dan sulit ditata. Lakukanlah creambath secara teratur sebulan sekali. Gunakan shampo yang mengandung lemon dan gunakan krem creambath yang mengandung sari tumbuh-tumbuhan.Creambath menggunakan Hair Energy with aloe vera akan merawat kekuatan akar rambut agar tetap sehat dan berkilau alami rambut normal dengan keharuman menyegarkan dari Aloe Vera.

Ada lagi nih jenis rambut berketombe. Ciri-cirinya terasa gatal, ada timbunan kotoran yang kadang-kadang mengeras di kepala, trus ada serpihan-serpihan putih di sela-sela rambut.Untuk mengatasinya lakukanlah creambath sebulan sekali dengan MAKARIZO Hair Energy dengan royal jelly yang merupakan cream crambath praktis dalam bentuk sachet yang diperkaya oleh semua kebaikan royal jelly dari madu. Hair Energy dengan royal jelly ini dapat memperbaiaki rambut rusak, kering, dan kusam akibat sinar matahari, air, pemakaian alat-alat dan produk styling. Kandungan royal jelly nya menyehatkan dan menguatkan akar rambut. Memelihara kelembaban dan menjaga elastisitas rambut. Menjaga rambut agar tidak kering, pecah-pecah dan kemerahan. Rambut bebas dari ketombe.

Memilih produk perawatan yang tepat sangat penting untuk menjaga kesehatan dan keindahan tubuh kita, khususnya rambut. Produk yang mengandung bahan alami adalah jawaban yang pas untuk perawatan tersebut, selain khasiat bahan alaminya sudah pasti tidak perlu dipertanyakan lagi, tetapi juga dengan dikemas secara modern menjadikan produk perawatan menjadi mudah untuk dipergunakan. Makarizo HAIR ENERGY hadir dengan bahan-bahan alami seperti kiwi, royal jelly, dan aloe vera yang sudah dipercaya sejak dulu untuk merawat rambut yang dikemas secara modern dalam bentuk sachet yang praktis sehingga memudahkan anda untuk melakukan creambath dimana dan kapan saja.



Gambar dari Pak Google
Sekiranya kurang yakin untuk buat sendiri di rumah, boleh bawa ke saloon dan suruh dia buatkan..just bayar upah je sikit hehehe.



Macam CNP akan lakukan sebulan sekali atau 2 kali memandangkan rambut CNP sangat-sangat sensitif. So penjagaannya juga haruslah rapi. Setiap kali melakukan creambath ini, CNP terasa sangat segar dan nyaman sekali.


1 PAKET RM10.00 SAHAJA!!
berminat sila isi order form dengan tajuk
" creambath kiwi or aloe vera or royal jelly"


Now dalam proses menyiapkan entry permintaan pembaca blog... tunggu ye tutorialnya, insyaAllah dalam masa terdekat akan dipublish hehehe


3 Orang Sayangkan Cik Nurul

Salam sis. Masih jual x? Saya nak beli.

Selasa, 11 Mac, 2014
Tanpa Nama

Creambath apricot xda ka ?

Ahad, 13 April, 2014

salam sis. ada jual lagi ker?

Khamis, 23 April, 2015

Catat Ulasan

♥♥ CONTENGLAH KOMEN ANDA DISINI ♥♥

 
Copyright © DiaRy OnLiNeKu... |Designed by Whitey Mommy